Pages

Monday, May 23, 2011

Kawan..


Kawan.. Aku cuba sehabis baek untuk persahabatan kita. Aku cuba sehabis baek untuk pulihkan segalanya. AKU CUBA !! Tapi kenapa aku masih gagal ? Kenapa aku masih tak berjaya ? Kenapa kita maseh macam ini? KENAPA !! Aku cemburu dengan orang laen. Kenapa mereka bahagia bersama rakan mereka ? Kenapa mereka mampu bergelak ketawa bersama ? Kenapa tidak aku ? Yeah ! Mungkin ini lah dugaan hidup untuk aku. Mak aku pernah kata ' Orang Yang Diuji Itu Adalah Orang Yang Disayangi Allah ' . Tapi jujur aku katakan, aku tak cukup kuat. Aku tak setabah yang korg semua lihat. Aku tak cukup kuat untuk berdiri bila aku dijatuhkan sebegini. Aku tak mampu bertahan ! Kenapa korg tak pernah nak nampak ? Kenapa ! Kenapa ! KENAPA !

Hidup aku kini penuh dengan persoalan. Penuh dengan tanda tanya. Aku cuba untuk mencari jawapan untuk setiap persoalan ini, tapi aku tak pernah jumpa. Lagi aku cuba cari, lagi banyak persoalan yang aku jumpa. Sungguh aku gagal. Pelbagai cara aku lakukan demi memulihkan segalanya, tapi ternyata sia-sia. Sabarlah Wahai Hati.

Thursday, May 5, 2011

Pemendam Menjadikan Manusia Pendendam


Penderitaan.

Kesakitan dan penderitaan yang dialami oleh seseorang itu mengubah mereka kepada sesuatu yang mereka sendiri tidak mampu kenal walaupun mereka yang memiliki jasad di mana nyawa bersemadi tanpa diketahui kedudukannya.
Senyum pahit.

"Penderitaan yang menyakitkan adalah koyaknya kulit pembungkus kesedaran- seperti pecahnya kulit buah supaya intinya terbuka merekah bagi sinar matahari yang tercurah. Kalian memiliki takdir kepastian untuk merasakan penderitaan dan kepedihan. Jika hati kalian masih tergetar oleh rasa takjub menyaksikan keajaiban yang terjadi dalam kehidupan, maka pedihnya penderitaan tidak kalah menakjubkan daripada kesenangan. Banyak di antara yang kalian menderita adalah pilihan kalian sendiri – ubat pahit kehidupan agar manusia sembuh dari luka hati dan penyakit jiwa. Percayalah tabib kehidupan dan teguk habis ramuan pahit itu dengan cekal dan tanpa bicara."
(Kahlil Gibran)

Kegembiraan kadangkala akan datang dengan cepat dan pergi dalam sekelip mata. Terbang melayang tatkala tangan mahu menggenggam dengan pantas. Mata hanya akan dapat memandang ia berlalu pergi tanpa menyedari, itulah yang cuba digapai selama ini.
Kecewa?
Istilah itu tidak akan dapat lari dari diri.
Cuma, berapa lama akan membiarkan diri terpuruk dalam kesedihan yang ternyata bukan buatan?
Itu satu persoalan yang berlegar dalam hati.
Diam, biarkan suasana sepi.

Padam segala dendam.
Padam segala derita dan hapuskan semua tanpa perlu mengalirkan air mata.
Kalau perlu pergi dan menghilangkan diri untuk sementara, pergilah dan carilah semangat yang baru demi mengelakkan kita jadi pendendam dan membuatkan manusia lain sengsara dengan nafsu serakah dan amarah yang kita pendam.
Satu proses pelarian?
Bukan.
Ini satu proses kehidupan.

Aku memilih untuk terus hidup, bukan atas dasar kasihan.
Bertanggungjawab dalam apa sahaja yang aku lakukan.
Berikan yang terbaik sementara aku masih punya kesempatan.
Ukir senyuman.
Lepaskan nafas perlahan.
Tiada lagi sebarang jawapan.

Tuesday, May 3, 2011

Aku sudah penat dengan semua masalah ini...


Sekarang aku sangat serabut. Aku tak boleh nak update apa-apa. Aku fed-up dengan semua masalah-masalah ini. Aku rasa aku nak stop dari semua masalah-masalah ini. Tak tertanggung rasanya. Penat.
Aku bukanlah seorang yang kuat. Aku sangat sensitif dan aku mudah menangis disebabkan ketensenan ini. Biarlah orang kata aku lemah. Aku memang macam ni. Aku mudah menangis. So, bila datang masalah-masalah macam ni, aku rasa aku tak kuat, aku tak mampu. Aku tak nak fikir lansung pun fasal semua masalah ini. Tapi kenyataannya, aku hanya bohong dengan diri sendiri. Konon tak nak fikir lansung, tapi itu yang selalu aku terfikir. Tapi aku tahu, Tuhan tahu. Aku tahu ada hikmah disebalik semua ini. Cuma aku hanya berharap biarlah ia berlalu pergi. Tolonglah, kuatkanlah hati aku ini. Aku dah tak larat. Macam-macam masalah.
Maafkan aku kerana meluahkan segalanya di sini. Aku tak tahu di mana harus aku coretkan, aku luahkan.ermm..nk luahkan pada kawan2x.aku rasa cukup ar ..aku xakn cerita kpada sesiapa ag...aku penat..aku just luahkan apa yg aku rasa...bukan bererti aku nk mengaibkan org 2..cuma aku x sedar bile dlm keadaan marah...Kali ni aku akn cuba kawal perasaan aku...Kadang kita hanya nampak sesuatu yang buruk di sebelah sini tetapi cantik di sebelah sana. Aku hanya berharap agar segala masalah ini akan tamat kerna aku tak sanggup menanggung lagi. Aku masih ada Dia yang sentiasa bersama dan Dialah tempat aku curahkan segala kedukaan ini. Aku pohon ALLAH, tingkatkanlah kesabaran ku ini. Aku tak terdaya. Aku lemah..

Thursday, April 21, 2011

Nashrin - Fobia Cinta



Pijakan kaki bagai tak terasa
Setiap kali lihat kau tersenyum mesra
Tapi hati masih tak berani lagi
Menghampiri

Denyutan jantung aku tergendala
Kerana hati aku berkata-kata
Jangan terkena untuk kali kedua
Kan sengsara

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Entah bila
Akan dapat percaya semula
Oh manusia yang kata
Cintai mereka
Adakah aku fobia cinta

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Denyutan jantung aku tergendala

Monday, April 18, 2011

Who Is The Most Important Person To Me?

If only, you can understand what is the meaning of best friend. You won't tell me that everybody is your best friend, because in this world, there are person born to be friend and there is person who change their fate, just to be your enemy.

Dalam dunia ini, tidak begitu mudah untuk mengatakan seseorang itu sahabat baik kita. Dalam dunia ini juga ada perbezaan antara orang yang penting dalam kehidupan kita dengan orang yang kita telah anggap sebagai sahabat baik kita, saudara kita. Apabila kita merasai kehilangan seseorang, maka ketahuilah, orang itu adalah sesuatu yang mungkin penting buat diri kita....


Apabila ada orang menghargai diri anda, maka bersyukurlah. Jangan pula anda menyakiti atau melukai perasaan orang tersebut terhadap anda. Suatu ketika nanti, anda akan kehilangan kawan,

Sunday, April 17, 2011

~ Hati dan Perasaan ~



"...susah nak cakap dengan hati ni,
bila ko ade depan mata aku..aku wat dek jerk,
bila ko xde plak..ak rasa RINDU,

kenapa tiba2 aku teringat kat dia,
sengal ar aku ni, tah dia ingat kat aku ke x,
aku jer terfikir kat dia,
gila ke ape aku nih? ishhh

tiba2 aku rasa rindu kat ko,
haha...haih, jiwang plak aku nih,

hati dan perasaan
memang x leh nak dipaksa-paksa,
tapi kalau dah terSUKA,
x leh nak wat camne,

setiap kali aku dok sorang2x,
setiap kali itulah aku teringat kat ko,
haih...aku pun hairan,
macam tu punya ramai orang,
xkan lah aku leh suka kat ko,
pelik betul r...cane lah aku leh suka kat dia nih >"<

memang SENGAL aku ni,
xkan la aku nak bg tau dia ,
aku...ermm, merepeklah ar semua ni,

kalau ada...ada lah, kalau xde pun xpe,
nak buat macam mane, semuanya kerjaNYA....."
aku hanya berdoa...klu ada JODOH x kemana

Saturday, April 9, 2011

Antara dua hati!!


Ya Allah berilah aku kekuatan dalam menempuhi setiap dugaan ini.. semakin hari aku semakin lemah dengan setiap cubaan yang Kau berikan,tapi aku mohon ya Allah lindungilah aku dari sifat keputus asaan.. aku tak boleh jadi orang yang lemah.. temukan aku dengan keikhlasan itu..

akukah yang bersalah?? betul ke apa yang aku lakukan?? mengorbankan hatiku sendiri untuk kepentingan orang lain.. kejam kah aku terhadap diriku?? ya Allah.. aku tahu ujian yang Kau hadirkan menunjukan bahawa Kau sayang akan diriku..cinta Kau terlalu agung berbanding dengan cinta manusia kepadaku.. Kau tidak pernah meninggalkan aku sendirian dalam menempuh cubaan ini..

kalau dulu orang selalu bertanya, adakah aku tidak punya perasaan bila mana orang buat macam-macam padaku?? aku tetap diam dan yang hanya aku mampu lakukan adalah memaafkan.. tapi kali ni boleh kah aku menjawab segala persoalan itu.. hati mana yang tak marah, hati mana yang tak sedih..aku bukan patung aku bukan boneka.. aku juga bukan barang mainan.. aku ni manusia biasa seperti kalian. cuma selagi aku mampu bertahan, aku akan tetap bertahan...aku boleh memaafkan , tapi untuk melupakan amat ..tapi aku akan tetap cuba dan terus mencuba.. aku cuba memberi yang terbaik kepada sume orang.. tapi bukan mudah untuk mencapai semua itu sehinggakan apa yang aku lakukan membuatkan banyak hati yang terluka.. maafkan aku.. aku tak mampu menjadi yang terbaik.. tapi insyaAllah aku akan cuba jadi yang terbaik untuk menjaga hati kalian walaupun hatiku sendiri yang terkorban....

Friday, April 8, 2011

KISAH 4 LILIN

Ada 4 lilin yang menyala.

Sedikit demi sedikit habis meleleh.

Suasana begitu sunyi sehingga terdengarlah percakapan mereka.

Yang pertama berkata:
“Aku adalah Damai.”
“Namun manusia tak mampu menjagaku, maka lebih baik aku mematikan diriku saja!”

Demikianlah sedikit demi sedikit sang lilin padam.

Yang kedua berkata:
“Aku adalah Iman.”
“Sayang aku tak berguna lagi.”
“Manusia tak mau mengenaliku, untuk itulah tak ada gunanya aku tetap menyala.”Begitu selesai bicara, tiupan angin memadamkannya.

Dengan sedih giliran Lilin ketiga bicara:
“Aku adalah Cinta”
“Tak mampu lagi aku untuk tetap menyala.”
“Manusia tidak lagi memandang dan mengganggapku berguna.”
“Mereka saling membenci, malah membenci mereka yang mencintainya, membenci keluarganya.”

Tanpa menunggu waktu lama, maka matilah Lilin ketiga.

Tanpa terduga…

Seorang anak saat itu masuk ke dalam kamar, dan melihat ketiga Lilin telah padam.

Kerana takut akan kegelapan itu, si anak berkata:
“Eh apa yang terjadi?? Kalian harus tetap menyala, aku takut akan kegelapan!”

Lalu si anak menangis tersedu-sedu.

Lalu dengan terharu Lilin keempat berkata:

“Jangan takut,
Janganlah menangis, selama aku masih ada dan menyala, kita tetap dapat selalu menyalakan ketiga Lilin lainnya:

” Akulah H A R A P A N “

Dengan mata bersinar, si anak mengambil Lilin Harapan, lalu menyalakan kembali ketiga Lilin lainnya.

Apa yang tidak pernah mati hanyalah H A R A P A N yang ada dalam hati kita. Semoga ia dapat menjadi alat, seperti si anak tersebut yang dalam situasi apapun mampu menghidupkan kembali Iman, Damai, Cinta dengan HARAPAN-nya!

Thursday, April 7, 2011

Setelah apa yg aku rasa,lihat dan paham...

ermm..mmg ssh kan nk carik org yg betul2x ihlas dgr mslah kter....
ntah ar....kte x taw apa yg org 2 rasa n fikir...
so lpas ni..aku akn ceritakan semua mslh aku dkt blog..
dunia yg aku akn create sndri...
dunia yg x perlu peninkan kpla org dgr mslh aku ,buang masa org utk mdgr......or borink dgr cita aku..
betul ckp seorang kawan...lebih baik kte luah apa yg kta rasa dkt blog..sbb org ni..kte x taw ati diorg...adkh diorg betul2x ihlas mndgar mslh kteataupun sbliknya........xde sapa mrh,boring, or menyampah dgn kte kan...
......................................
aku mmg jenis suka bcerita....aku akn cita apa yg aku rasa...sedey,gumbira,suka,sunyi,.....
n apa yg aku x puas ati ngn seseorg.....
tp ternyata aku silap!!....sbb x smua org sudi dgr mslh kte...ermm..
ntah ar..aku x taw napa aku terpnggl utk post cite cam ni kt blog..
may b aku terbaca satu blog dr kwn aku...yg die dh mula buhsan dgr
apa yg aku cite...aku x mrh si blog 2..cuma aku mrah kan diri aku..napaaku msh x nmpk...dan slalu menceritakan pada org bda yg sama...hanyacuma utk redakan apa yg aku rasa...tp org yg aku citakan 2..dah mula buhsan..mengapa!!...aku x prsann.....kerna aku terlalu ptgkan dri...tnpa memikir org..:(

Saturday, March 19, 2011

Apa yang aku rasa...


Dalam duniawi ini siapa yg tidak pernah kecewa?patah hati?putus asa?sakit hati??semua pernah merasanya...usahlah kamu berbohong sekiranya kamu x berasa merasa perasaan itu....

Hati ku sudah penat merintih...
sudah penat menahan sakit...
sudah penat menahan sebak...
ingin ku luahkan...
tapi pada siapa...
ada ka yg sudi mendengar luahan hati ku??
aku rasa tidak...
aku siapa??
aku bukan perempuan secantik Balqis,
aku bukan Siti Khatijah yg sabar dgn semua dugaan,
kasih ku x setelus Zulaikha..
aku juga x sekuat Hajar..
Jadi,
blog ini tmpt ku meluahkan rasa
dan
pada Allah aku memohon kesabaran...
apa yg korang nak fikir pasal aku...
fikir lar..
aku x da kuasa utk menghalang korang..
aku juga manusia biasa...
yg x lepas daripada dosa
dan hinaan manusia...

Friday, March 18, 2011

~Jangan terlalu memilih kawan~

Jangan terlalu memilih kawan. Setiap orang, ada kelebihan dan kekurangan diri. Itu kata-kata mak saya. Iya, saya setuju untuk itu. Korang lak cam mana? Ada yang setuju or ada jugak yang geleng kepala? Its ok, up to you.

Secara personal, saya setuju sebab saya sudah ada pengalaman dengan apa yang mak saya katakan itu. Pengalaman kan akan mengajar kita tentang itu dan ini. Cuma, baik dan buruknya saja kita tidak tahu. Pengalaman lepas saya, jujurnya banyak yang buruk daripada yang baik.
Tapi , saya sedikit pun tidak ralat. Semua berlaku bersebab.
Silap saya yang dulu, terlalu memilih kawan. Eh, jangan salah faham. Saya bukan memilih kawan yang kaya raya, anak Dato’. Bukan. Siapalah saya untuk memilih kawan sebesar itu. kan? Totally wrong lah kalau orang kata saya memilih kawan sebegitu.
Kawan-kawan saya biasanya terdiri daripada kawan yang “sekepala” dengan saya. Perangai “busuk” sama saya, bukan seorang yang skema.
Hehehe…tp saya ni klu wat jaat msti kantoi…
Saya belajar sedikit demi sedikit menerima kawan-kawan daripada “golongan lain”. Maksud saya, yang pelbagai ragam dan bukan daripada kriteria kawan-kawan pilihan saya.
Guess what? Ah, seronok rupanya!!!! Macam-macam ragam. Ala-ala perisa dalam makanan kita.hahahaha!! Mereka semua buat hidup saya “seakan sempurna”. Saya tak limitkan dengan siapa saya berkawan. Saya elakkan diri saya daripada memikir hal-hal negatif yang mungkin ada andai saya berkawan dengan mereka.
Sila berfikiran positif selalu terhadap orang keliling anda.Jangan judge orang sebelum anda cuba untuk mengenali diri empunya badan dulu. Jangan fikir buruk tentang orang lain selagi orang itu tidak “burukkan” anda. Jangan dengar-dengar saja daripada mulut orang lain, terus anda cop orang itu jahat. Jangan memilih kawan sangat!!!! Cuma bijak bezakan mana yang elok dengan yang tidak pun mencukupi..

Thursday, March 17, 2011

Hidup itu mudah, jadi jangan bikin hidup kamu susah.

Saya tak larat nak jaga hati semua orang. Saya tak mahu juga paksa-paksa diri untuk nak puaskan hati semua orang. Hidup memang seronok kalau tak pernah ada masalah.

Tapi, itu mustahil kan.....

Mana ada hidup, yang free. Allah swt pun bukan jadikan kita untuk bersenang lenang aja. Semuanya perlukan taruhan kan? Tapi, bila bertaruh. Jangan pula tersilap langkah.

Saya tak kata, jadi jahat itu terbaik. Saya juga tak kata, tak fikirkan orang keliling langsung akan buat korang senang hati. Bukan itu maksud saya.

Begini, bila hidup biarlah berpada dalam semua hal. Apa korang akan dapat kalau terlalu baik dengan someone tapi at the end, baik korang tu tak dipandang langsung?

Sudah lah tak dipandang, malah dijadikan modal pula untuk “orang itu” mengata yang kitalah yang sebenarnya yang tidak baik. Kita pula dituduh manusia yang suka mengungkit?

Sakit hati bukan?

So, nothing much lah untuk si teman itu. Cuma, jangan jadi bodoh lama-lama. Tak ada apa yang kamu akan dapat. Bukak mata, bukak hati. Jalan di hadapan masih banyak yang menarik untuk kamu.

Tinggalkan yang lepas. Sudah-sudahlah jadi lembik. Jangan terlalu fikirkan orang lain. Ada baiknya kamu fikirkan diri kamu sendiri sekarang. Ok? Cheers!!!!

"Kata-kata"

TERTAWA

Sekali tertawapusing kepala hilang.

Dua kali tertawabencipun sirna.

Tiga kali tertawapersoalan lari.

Empat kali tertawapenyakit sembuh.

Lima kali tertawajadi awet muda.

Enam kali tertawahati penuh sukacita.

SENYUM

Sekali senyumcuriga hilang.

Dua kali senyumjadi sahabat.

Tiga kali senyumhati penuh damai.

Empat kali senyumbeban jadi ringan.

Lima kali senyumrezeki datang.

Enam kali senyumkeluarga rukun.

HATI

Hati yang gembiraadalah obat yang manjur.

Hati yang kerasmenemui jalan buntu.

Hati yang lembutmendatangkan sahabat.

Hati yang lobamenciptakan perangkap.

Hati yang bersihmenjauhkan masalah.

Hati yang licikmendatangkan musuh.

MARAH

Sekali marahSukacita hilang.

Dua kali marahAkal sehat terbang.

Tiga kali marahTekanan darah naik.

Empat kali marahteman-teman pergi.

Lima kali marahJadi cepat tua.

Enam kali marahPintu dosa terbuka.

BANYAKDalam hidup ini…

Berdoalah yang banyak,agar hati tenang.

Taburlah yang banyak,agar menuai banyak.

Bertanyalah yang banyak,agar ilmu bertambah.

Bacalah yang banyak,agar jadi lebih bijak.

Lihatlah yang banyak,agar tambah pengalaman.

Dengarlah yang banyak,agar penuh pertimbangan.

Jalan-jalanlah yang banyak,agar tidak kuper.

Kerjalah yang banyak,agar tidak kekurangan.Dan…

banyaklah humor,agar sehat dan awet muda.

SEDIKIT

Dalam hidup ini…Kerja hati-hatilah sedikit,agar luput dari celaka.

Selesai kerja santailah sedikit,agar kekuatan pulih kembali.

Sampai rumah happy-lah sedikit,agar keluarga senang.

Ada persoalan tenanglah yang sedikit,agar tidak salah langkah.

Dalam pergaulan senyumlah sedikit,agar banyak kawan.

Kalau makan pantanglah sedikit,agar tidak kena stroke.

Sama lingkungan perdulilah sedikit,agar dapat jadi berkat.

Kalau bertindak berimanlah sedikit,agar diberkati Tuhan.

Dan…jadi orang cincai-lah sedikit,agar tidak stress.

KURANGI & PERBANYAK

Dalam hidup ini…

Kurangi ucapan yang mendendam,

perbanyak ucapanyang mengasihi.Kurangi kata-kata yang mengejek,

perbanyak kata-katayang menghargai.

Kurangi kata-kata yang melemahkan,

perbanyak kata-katayang mendorong.

Kurangi perkataan yang menolak,

perbanyak perkataanyang memperhatikan.

Kurangi kata-kata kritik,

perbanyak perkataanyang membangun.

Kurangi kata-kata yang sia-sia,

perbanyak kata-katayang mendatangkan inspirasi.

Kurangi kata-kata yang kasar,

perbanyak kata-katayang lemah lembut.

Tuesday, March 1, 2011

EMOSI YANG BERCELARU atau GANGGUAN EMOSI !


Sebab/Punca terjadinya KECELARUAN EMOSI adalah ;

* Terlalu banyak berfikir tentang hal-hal yang mendatang;
* Terlalu banyak berahsia tentang masalah-masalah yang dihadapi;
* Mencuba untuk menjadi yang terbaik; Perfect !
* Tidak pernah cuba untuk berubah;
* Berazam & Berniat tapi tidak dapat dicapai;
* dll ( apa2 yang negative yang ade difikiran gengs! )


Keliru Dengan Emosi Sendiri,
Tidak tahu apa yang ade dalam hati ?
Tidak tahu apa yang dikehendaki ?
Tidak tahu kemahuan sendiri ?
Tidak tahu apa yang difikirkan ?
Tidak tahu jalan penyelesaian ?


TIDAK TAHU ? kamu ? Saya ? atau Anda ?


Hari ni, aku bukan nk bercerita tentang apa2 bukan nk bagi fakta atau auta kat okey !
tahu ape tue EMOSI ?
Korang mesti terfikir yang aku ni seorang yg suke BERIMIGINASI ? BERILUSI ?
hehehe.. Kadang-kadang kite cuba lakukan yang terbaik untuk menjaga hati orang lain,
namun dalam hati dan diri kite sendiri ?


Kite TERASA ?
Kite TERLUKA ?
Kite TERSEKSA ?
Kite MERANA ?






Dasyat jugak ni !


AKU KELIRU ?
keliru dengan EMOSI..
keliru dengan PERASAAN..
keliru dengan KEHENDAK..
keliru dengan SITUASI..
keliru dengan DIRI SENDIRI..


Memang terlalu banyak aku KELIRU...


Hurm, Allah SWT menciptakan hati, perasaan dan Cinta ?
Normalkah aku bercinta ?
bagaimana aku katakan aku tidak ada perasaan cinta pada seseorang yang bergelar lelaki ?
Opss,! I'm Not Lesbian or Gay ! okey !
hurm..ntah ar,
KONFLIK HIDUP !
CELARU DENGAN EMOSI SENDIRI !


Cinta wujud datang dan pergi dengan sendiri bukan dipaksa,
Ku cuba untuk bercinta dan menjaga Cinta..
Namun apakah hasilnya ?


Biarkanlah ia berlalu, kita harus terus menjaga Cinta kita walaupun susah untuk dipupuk;
alah, macam zaman dlu, parent yg jodohkan.
hari2 duk ngadap, lame-lame jatuh cinta jugak..
Tue yang normal lah,
kalau
EMOSI SEPARA NORMAL cam aku ni ?
Mau ker jatuh cinta dlm keadaan cam gitu ? ermmm kena gak fikir..tp ok gak…nti ssh sgt aku suh je parent aku carikan jodoh untuk aku …




"Biarlah apa org kata tentang CINTA,
Namun Cinta Kepada ALLAH SWT adalah CINTA HAKIKI.."