EMOSI YANG BERCELARU atau GANGGUAN EMOSI !


Sebab/Punca terjadinya KECELARUAN EMOSI adalah ;

* Terlalu banyak berfikir tentang hal-hal yang mendatang;
* Terlalu banyak berahsia tentang masalah-masalah yang dihadapi;
* Mencuba untuk menjadi yang terbaik; Perfect !
* Tidak pernah cuba untuk berubah;
* Berazam & Berniat tapi tidak dapat dicapai;
* dll ( apa2 yang negative yang ade difikiran gengs! )


Keliru Dengan Emosi Sendiri,
Tidak tahu apa yang ade dalam hati ?
Tidak tahu apa yang dikehendaki ?
Tidak tahu kemahuan sendiri ?
Tidak tahu apa yang difikirkan ?
Tidak tahu jalan penyelesaian ?


TIDAK TAHU ? kamu ? Saya ? atau Anda ?


Hari ni, aku bukan nk bercerita tentang apa2 bukan nk bagi fakta atau auta kat okey !
tahu ape tue EMOSI ?
Korang mesti terfikir yang aku ni seorang yg suke BERIMIGINASI ? BERILUSI ?
hehehe.. Kadang-kadang kite cuba lakukan yang terbaik untuk menjaga hati orang lain,
namun dalam hati dan diri kite sendiri ?


Kite TERASA ?
Kite TERLUKA ?
Kite TERSEKSA ?
Kite MERANA ?






Dasyat jugak ni !


AKU KELIRU ?
keliru dengan EMOSI..
keliru dengan PERASAAN..
keliru dengan KEHENDAK..
keliru dengan SITUASI..
keliru dengan DIRI SENDIRI..


Memang terlalu banyak aku KELIRU...


Hurm, Allah SWT menciptakan hati, perasaan dan Cinta ?
Normalkah aku bercinta ?
bagaimana aku katakan aku tidak ada perasaan cinta pada seseorang yang bergelar lelaki ?
Opss,! I'm Not Lesbian or Gay ! okey !
hurm..ntah ar,
KONFLIK HIDUP !
CELARU DENGAN EMOSI SENDIRI !


Cinta wujud datang dan pergi dengan sendiri bukan dipaksa,
Ku cuba untuk bercinta dan menjaga Cinta..
Namun apakah hasilnya ?


Biarkanlah ia berlalu, kita harus terus menjaga Cinta kita walaupun susah untuk dipupuk;
alah, macam zaman dlu, parent yg jodohkan.
hari2 duk ngadap, lame-lame jatuh cinta jugak..
Tue yang normal lah,
kalau
EMOSI SEPARA NORMAL cam aku ni ?
Mau ker jatuh cinta dlm keadaan cam gitu ? ermmm kena gak fikir..tp ok gak…nti ssh sgt aku suh je parent aku carikan jodoh untuk aku …




"Biarlah apa org kata tentang CINTA,
Namun Cinta Kepada ALLAH SWT adalah CINTA HAKIKI.."

Comments