Pages

Thursday, April 21, 2011

Nashrin - Fobia Cinta



Pijakan kaki bagai tak terasa
Setiap kali lihat kau tersenyum mesra
Tapi hati masih tak berani lagi
Menghampiri

Denyutan jantung aku tergendala
Kerana hati aku berkata-kata
Jangan terkena untuk kali kedua
Kan sengsara

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Entah bila
Akan dapat percaya semula
Oh manusia yang kata
Cintai mereka
Adakah aku fobia cinta

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka

[Chorus]
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Denyutan jantung aku tergendala

Monday, April 18, 2011

Who Is The Most Important Person To Me?

If only, you can understand what is the meaning of best friend. You won't tell me that everybody is your best friend, because in this world, there are person born to be friend and there is person who change their fate, just to be your enemy.

Dalam dunia ini, tidak begitu mudah untuk mengatakan seseorang itu sahabat baik kita. Dalam dunia ini juga ada perbezaan antara orang yang penting dalam kehidupan kita dengan orang yang kita telah anggap sebagai sahabat baik kita, saudara kita. Apabila kita merasai kehilangan seseorang, maka ketahuilah, orang itu adalah sesuatu yang mungkin penting buat diri kita....


Apabila ada orang menghargai diri anda, maka bersyukurlah. Jangan pula anda menyakiti atau melukai perasaan orang tersebut terhadap anda. Suatu ketika nanti, anda akan kehilangan kawan,

Sunday, April 17, 2011

~ Hati dan Perasaan ~



"...susah nak cakap dengan hati ni,
bila ko ade depan mata aku..aku wat dek jerk,
bila ko xde plak..ak rasa RINDU,

kenapa tiba2 aku teringat kat dia,
sengal ar aku ni, tah dia ingat kat aku ke x,
aku jer terfikir kat dia,
gila ke ape aku nih? ishhh

tiba2 aku rasa rindu kat ko,
haha...haih, jiwang plak aku nih,

hati dan perasaan
memang x leh nak dipaksa-paksa,
tapi kalau dah terSUKA,
x leh nak wat camne,

setiap kali aku dok sorang2x,
setiap kali itulah aku teringat kat ko,
haih...aku pun hairan,
macam tu punya ramai orang,
xkan lah aku leh suka kat ko,
pelik betul r...cane lah aku leh suka kat dia nih >"<

memang SENGAL aku ni,
xkan la aku nak bg tau dia ,
aku...ermm, merepeklah ar semua ni,

kalau ada...ada lah, kalau xde pun xpe,
nak buat macam mane, semuanya kerjaNYA....."
aku hanya berdoa...klu ada JODOH x kemana

Saturday, April 9, 2011

Antara dua hati!!


Ya Allah berilah aku kekuatan dalam menempuhi setiap dugaan ini.. semakin hari aku semakin lemah dengan setiap cubaan yang Kau berikan,tapi aku mohon ya Allah lindungilah aku dari sifat keputus asaan.. aku tak boleh jadi orang yang lemah.. temukan aku dengan keikhlasan itu..

akukah yang bersalah?? betul ke apa yang aku lakukan?? mengorbankan hatiku sendiri untuk kepentingan orang lain.. kejam kah aku terhadap diriku?? ya Allah.. aku tahu ujian yang Kau hadirkan menunjukan bahawa Kau sayang akan diriku..cinta Kau terlalu agung berbanding dengan cinta manusia kepadaku.. Kau tidak pernah meninggalkan aku sendirian dalam menempuh cubaan ini..

kalau dulu orang selalu bertanya, adakah aku tidak punya perasaan bila mana orang buat macam-macam padaku?? aku tetap diam dan yang hanya aku mampu lakukan adalah memaafkan.. tapi kali ni boleh kah aku menjawab segala persoalan itu.. hati mana yang tak marah, hati mana yang tak sedih..aku bukan patung aku bukan boneka.. aku juga bukan barang mainan.. aku ni manusia biasa seperti kalian. cuma selagi aku mampu bertahan, aku akan tetap bertahan...aku boleh memaafkan , tapi untuk melupakan amat ..tapi aku akan tetap cuba dan terus mencuba.. aku cuba memberi yang terbaik kepada sume orang.. tapi bukan mudah untuk mencapai semua itu sehinggakan apa yang aku lakukan membuatkan banyak hati yang terluka.. maafkan aku.. aku tak mampu menjadi yang terbaik.. tapi insyaAllah aku akan cuba jadi yang terbaik untuk menjaga hati kalian walaupun hatiku sendiri yang terkorban....

Friday, April 8, 2011

KISAH 4 LILIN

Ada 4 lilin yang menyala.

Sedikit demi sedikit habis meleleh.

Suasana begitu sunyi sehingga terdengarlah percakapan mereka.

Yang pertama berkata:
“Aku adalah Damai.”
“Namun manusia tak mampu menjagaku, maka lebih baik aku mematikan diriku saja!”

Demikianlah sedikit demi sedikit sang lilin padam.

Yang kedua berkata:
“Aku adalah Iman.”
“Sayang aku tak berguna lagi.”
“Manusia tak mau mengenaliku, untuk itulah tak ada gunanya aku tetap menyala.”Begitu selesai bicara, tiupan angin memadamkannya.

Dengan sedih giliran Lilin ketiga bicara:
“Aku adalah Cinta”
“Tak mampu lagi aku untuk tetap menyala.”
“Manusia tidak lagi memandang dan mengganggapku berguna.”
“Mereka saling membenci, malah membenci mereka yang mencintainya, membenci keluarganya.”

Tanpa menunggu waktu lama, maka matilah Lilin ketiga.

Tanpa terduga…

Seorang anak saat itu masuk ke dalam kamar, dan melihat ketiga Lilin telah padam.

Kerana takut akan kegelapan itu, si anak berkata:
“Eh apa yang terjadi?? Kalian harus tetap menyala, aku takut akan kegelapan!”

Lalu si anak menangis tersedu-sedu.

Lalu dengan terharu Lilin keempat berkata:

“Jangan takut,
Janganlah menangis, selama aku masih ada dan menyala, kita tetap dapat selalu menyalakan ketiga Lilin lainnya:

” Akulah H A R A P A N “

Dengan mata bersinar, si anak mengambil Lilin Harapan, lalu menyalakan kembali ketiga Lilin lainnya.

Apa yang tidak pernah mati hanyalah H A R A P A N yang ada dalam hati kita. Semoga ia dapat menjadi alat, seperti si anak tersebut yang dalam situasi apapun mampu menghidupkan kembali Iman, Damai, Cinta dengan HARAPAN-nya!

Thursday, April 7, 2011

Setelah apa yg aku rasa,lihat dan paham...

ermm..mmg ssh kan nk carik org yg betul2x ihlas dgr mslah kter....
ntah ar....kte x taw apa yg org 2 rasa n fikir...
so lpas ni..aku akn ceritakan semua mslh aku dkt blog..
dunia yg aku akn create sndri...
dunia yg x perlu peninkan kpla org dgr mslh aku ,buang masa org utk mdgr......or borink dgr cita aku..
betul ckp seorang kawan...lebih baik kte luah apa yg kta rasa dkt blog..sbb org ni..kte x taw ati diorg...adkh diorg betul2x ihlas mndgar mslh kteataupun sbliknya........xde sapa mrh,boring, or menyampah dgn kte kan...
......................................
aku mmg jenis suka bcerita....aku akn cita apa yg aku rasa...sedey,gumbira,suka,sunyi,.....
n apa yg aku x puas ati ngn seseorg.....
tp ternyata aku silap!!....sbb x smua org sudi dgr mslh kte...ermm..
ntah ar..aku x taw napa aku terpnggl utk post cite cam ni kt blog..
may b aku terbaca satu blog dr kwn aku...yg die dh mula buhsan dgr
apa yg aku cite...aku x mrh si blog 2..cuma aku mrah kan diri aku..napaaku msh x nmpk...dan slalu menceritakan pada org bda yg sama...hanyacuma utk redakan apa yg aku rasa...tp org yg aku citakan 2..dah mula buhsan..mengapa!!...aku x prsann.....kerna aku terlalu ptgkan dri...tnpa memikir org..:(